ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد موج جدید حمله موشکی از لبنان به اراضی اشغالی وزارت خارجه روسیه: از سال ۲۰۲۲ آماده مذاکرات صلح بوده‌ایم خراسان‌ رضوی از نظر تعداد مراکز شبه‌خانواده، رتبه اول کشور را دارد توییت نماینده سابق مجلس بریتانیا در حمایت از مردم غزه + عکس نخست وزیر رژیم صهیونیستی: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است قصد اسرائیل برای ممانعت از خروج مردان از رفح آیت‌الله علم‌الهدی: بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود | مدرسه، نقطه آغاز تربیت است صدور چک و ارائه خدمات ثبت احوال مشروط به ثبت اطلاعات شد اعمال قانون ۲۰۹۷ خودروی حادثه ساز و توقیف ۹۷ خودروی متخلف در مشهد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اینفوگرافی | همه چیز درباره تجمعات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری: چند نفر درباره پرونده باغ ازگل احضار شده اند عفو بین‌الملل از بایدن خواست که انتقال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند کنسروهایی که منفجر می‌شوند | شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه شکست‌های پیاپی آمریکا از ملت ایران هشدار رئیس مجلس درباره تامین ارز دارو حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد هواپیمایی لوفت‌هانزا تعلیق پرواز‌ها به تهران را تا ۹ می (۲۹ اردیبهشت) تمدید کرد باز خوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران | صمیمانه از زحمات، از نجابت و از همّت کارگرانمان تشکر می‌کنم آغاز تعلیق دانشجویان حامی فلسطین از تحصیل در دانشگاه کلمبیای آمریکا مخالفت بن سلمان با کوچ اجباری فلسطینیان
سرخط خبرها

واکنش سرلشکر باقری به ادعای حضور پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین| به هرگونه تجاوز با قاطعیت تمام پاسخ می‌دهیم

  • کد خبر: ۱۴۱۷۲۹
  • ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
واکنش سرلشکر باقری به ادعای حضور پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین| به هرگونه تجاوز با قاطعیت تمام پاسخ می‌دهیم
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه نیرو‌های مسلح ایران در آمادگی و اقتدار کامل قرار دارند، گفت: مقامات نظامی و سیاسی صهیونیست در این ایام که این رژیم اوج دوران افول و درهم ریختگی خود را سپری می‌کند، گاهی سخنانی می‌گویند که ارزشی ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاورد‌های قرآنی نیرو‌های مسلح گفت: نیرو‌های مسلح در امور قرآنی در کشور پیشگام هستند. همچنین در زمینه‌های مختلف قرآنی مانند قرائت، حفظ، فهم، تفسیر و تدبر در قرآن نیز فعالیت‌های فراوانی برای توسعه آن در مجموعه نیرو‌های مسلح اعم از کارکنان پایور، وظیفه، بسیج، خانواده‌ها و بازنشستگان صورت گرفته و این کار با کیفیت، عمق مناسب و کمیت قابل توجه در حال انجام است.

وی با اشاره فعالیت‌های گسترده نیرو‌های مسلح در زمینه‌های قرآنی اظهار داشت: در این نمایشگاه نمونه‌هایی از قدردانی‌های دستگاه‌های مسئول از نیرو‌های مسلح بابت فعالیت‌های قرآنی و کسب رتبه‌های برتر کشوری به نمایش گذاشته شده است. همچنین در مسابقات قرآنی با کشور‌های اسلامی و سایر فعالیت‌های قرآنی نیز کار‌های اساسی صورت گرفته است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به فعالیت‌های نیرو‌های مسلح برای ترویج، درک و عمل به قرآن اشاره و تاکید کرد: تعداد بسیاری محافل قرآنی، دارالقرآن‌ها، تبدیل مساجد نیرو‌های مسلح به درالقرآن و مجموعه‌های پژوهشی مرتبط با قرآن نیز در نیرو‌های مسلح فعال هستند. همچنین تعداد زیادی پایان‌نامه‌های دوره‌های تحصیلات تکمیل و کار‌های پژوهشی در سطح نیرو‌های مسلح انجام شده که هم مورد بهره برداری نیرو‌های مسلح و هم بخش‌های دیگر کشور قرار گرفته است.

سرلشکر پاسدار باقری درباره وضعیت منطقه و قدرت پهپادی ایران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران یکی از پنج قدرت برتر پهپادی جهان است. این اتفاق حاصل ۳۷ سال تجربه بهره‌گیری پهپاد‌ها از اوایل دوران دفاع مقدس تا امروز است. با اتکا به خود و با بهره گیری از دانشمندان جوان کشور، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و بُنیه خوب نیرو‌های مسلح قدرت پهپادی کشور توسعه پیدا کرده است.

وی افزود: امروز پهپاد‌های ما از جهت بُرد و عملکرد در بیش از ۱۵ رشته عملکردی و از جهت دقت، ماندگاری و ماموریت در سطح بالای جهانی قرار دارند. جوسازی‌هایی که امروز درباره استفاده از پهپاد‌های ایرانی می‌شود، فارغ از اینکه بسیاری از آن‌ها ممکن است دروغ باشد، اما نشان از تاثیرگذاری، اهمیت و رتبه بالای پهپاد در جمهوری اسلامی ایران دارد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح اظهار داشت: فرمانده سابق سنتکام تروریست آمریکایی در منطقه بیان کرده که برای اولین بار در دوران بعد از جنگ جهانی دوم، برتری هوایی آمریکا برهم خورده و نمی‌توانیم در صحنه‌ای که ایرانی‌ها با پهپاد حضور دارند، برتری هوایی داشته باشیم. این اعتراف بزرگ و تحقیرآوری برای آمریکایی‌ها است. این واقعیت دارد که آن‌ها برتری هوایی را از دست داده‌اند و این در منطقه‌ای که ما اراده و در آن حضور پیدا کنیم حتما برقرار است.

سرلشکر باقری تاکید کرد: ما به رشد پهپادی ادامه می‌دهیم و در هر موردی که مطابق مصالح و سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی باشد، با سایر کشور‌ها به همکاری در زمینه پهپادی می‌پردازیم. مهم این است که در چند سال اخیر صهیونیست‌ها با اضافه شدن به منطقه فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) درصدد هستند که در محدوده پیرامونی جمهوری اسلامی حضور نظامی پیدا کنند و بتوانند قدری از عقب‌ماندگی خود از تهدیدات فراوانی که از سمت جهان اسلام احساس می‌کنند را جبران کنند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: مقامات نظامی و سیاسی صهیونیست در این ایام که این رژیم اوج دوران افول و درهم ریختگی خود را سپری می‌کند گاهی سخنانی می‌گویند که ارزشی ندارد، اما در مجموع نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در آمادگی و اقتدار کامل قرار دارند. ما به هرگونه تجاوز نسبت به سرزمین و منافع خود با قاطعیت تمام پاسخ خواهیم داد و هیچ درنگی در این موضوع نداریم. هم قدرت و هم اراده داریم و همچنین هر کشوری که مبدا تهاجم به جمهوری اسلامی ایران قرار بگیرد، فارغ از این که آن‌ها اعلام کنند که از این قضایا اطلاع داشتند یا خیر، آن مبدا هم مورد تهاجم سنگین و پاسخ دندان‌شکن جمهوری اسلامی قرار خواهد گرفت. ما امیدواریم منطقه با آرامش، صلح، دوستی و برادری به عنوان یک منطقه اسلامی بتواند نمونه پیشرفت در جهان باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->